Elsas värld***

Alla inlägg under november 2010

Av Elsa Jonsson - 14 november 2010 19:37

Grattis pappa på farsdag!:):D Idag har vi äte tårta igen då:P ''LITE'' less på tårta nu asså! Menmen vad gör man?

 

Denna helg har varit sjukt tråkig så ni vet! Aja orkar inte blogga, hejdå!:O

 

Xoxo<3

 

Av Elsa Jonsson - 12 november 2010 15:14

Okej ikväll är jag barnvakt till halv tio, men de ska väl gå:) JAG FÅR JU MINA PENGAR SNART!!!:D:D:D

 

Vad ska jag och lillan äta då?? Några förslag?:) Kommentera dåå!:D<3

 

Xoxo<3

Av Elsa Jonsson - 11 november 2010 17:31

Ja nu kommer det: Amanda Jonsson är INTE min syrra, jag har bara sagt de! Så nu vet ni det! LÄÄÄÄS OCH SPRIIIIID NYHETEN!!!:O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      (alla som har fb fattar, hoppas jag;))

Av Elsa Jonsson - 10 november 2010 18:02

Nu ska ni få höra om min kaosiga morron:)

 

Det började med att jag vaknade halv fem?!:O Det har aldrig hänt förrut!:S Aja jag va pigg då men den som väckte mig jag gissa vem de va??? Jo Xania såklart, och gissa hur hon väckte mig:) Jo då hon spydde såklart-.-' Aja de fixade jag lätt bort, jag slängde bort överkastet (stavning?O_o) Aja jag vaknade först av alla:D STOLT!!!*;)

 

Sen efter några minuter hörde jag en plogbil, och jag ba: öh varför hör jag en plogbil???O_o Kollade ut och vad ser jag? Ett eget VINTERLAND!!!:D:D:D:O<3 Gissa om jag blev lycklig??? Jag kastade på mig kläderna och sprang ut med Xania som aldrig förrut i hela sitt liv sett snö:P Tror ni hon vart brydd eller? Asså cet tog en liten stund bara sen va hon ute och hoppade i snöhögarna hon med:) Det va skitgulligt för hon fick typ krypa upp över snökanterna för hon har så korta ben:P Och hon fick bygga tunnlar under snön när hon gick, precis som som Snövit brukade göra:)<3 Och varje gång hon tittade upp hade hon vitt skägg och snöbollar i hela pälsen:P Så gullig:') Nog om de Xania och jag gick ut två gånger och hon hade lika kul varje gång:) Har tagit några bilder som jag kan ladda in imorn kanske:)

 

Morronen fortsatte med att jag gick ut till bussen, jag gick jätte tidigt för att jag visste att bussarna skulle gå ganska sakta. Och vad tror ni händer då? Jo jag får stå och vänta på bussen typ en halv timme:O Aa så jag hoppade ju på sen då när den kom, när jag kom fram till där jag ska hoppa av ser jag att det är oplogat hela den halva typ kilometern jag går:O ÅÅÅÅÅÅHHHH tänker jag bara så det slutar med att jag hoppar på en buss så jag kommer ända fram till skolan. Jag kommer försent tror jag då men de visar sig att de gör sång-läraren också så jag kom inte försent:D

 

Sen hade jag alla lektioner som vanligt och slutade halv två:D:D:D Älskar onsdagar!:O<3

När jag ska kliva av första bussen på navet och springa till andra upptäcker jag att jag har tappat min busskort!!!!:O NEEEEJ!!! Asså de får bara inte hända, men i sista sekunden hittar jag det under sätet, *puih*:) Så kliver jag på nästa buss när jag ska kliva av hemma ja då är snön lika hög som upp till mina lår, GRATTIS!!! Sen så gick jag in och torkade mig. Sen tog jag på mig lite bättre skor och tog med mig ''snowrasern'' till hälften av vägen till dagis och möter mamma och stina, då vill inte stina åka längre så jag har kommit i onödan men hon åkte ändå för hon var så sur:P Väl hemma tog jag på mig bättre kläder och gick ut och hoppade i snön med Xania igen:) Nu orkar jag inte skriva mer och de va nog ingen som orkade läsa heller:P :(

 

      Surstina!   Kolla för några dagar sen var det ingen snö i sikte:S

Hejhej från mig på ett tag nu tror jag:P

 

Xoxo<3:)  

Av Elsa Jonsson - 7 november 2010 19:00

Jaop idag har jag varit med lenne:D De va kuuuul!!!! Aa och imorn börjar skolan, öm blääää lr ganska kul att få träffa alla men ändå:/ Min dag (imorn) kommer se ut så här:

 

06:00 Kliva upp-.-'

07.30 Buss till skolan:P

SKOOOOLAN!

 

Spanska

Handledartid

Idrott

LUUUUUNNNCCCHHH

SO

NO

 

15.30 Buss hem

 

BUHUHUHUHU!!! Jag vill inte kliva upp tidigt och jag vill inte ha idrott och jag villl inte sluta halv fyra och jag vill ingenting!

 

Men sen när jag kommer hem blir de att äta tårta för imorn fyller pappa år!:D

Sen nästa vecka fyller amanda år, mycket ''kalas och tårta''^^ nu:P hahah. AA för stina fyllde ju år den här veckan:P Men men om jag inte bloggar imorn så är de för att de kommer väl mycket folk hit och då ska jag nog var social:P

 

GRATTIS PAPPA 41år!:)

 

Avslutar med en liten bild på mig och linnéa, inte från idag då menmen:)

 

Hittade en bild på lenne själv också:) Söt hon är:P<3

 

Juste Julia kom hem från Kreta igår!!!:D<3

Välkommen hem^^ Hahaha min humor!  

 

Xoxo<3     

Av Elsa Jonsson - 6 november 2010 16:20

Har typ inget spec att skriva om idag:p men jag skriver ändå:) Lr vad ska jag skriva om då? Jag har ju typ bara varit ute med Xania idag:) Näe jag har inget att skriva om skriver kanske sen ist då:)

 

Xoxoxoxoxoxoxoxo<333 damp???:P

Av Elsa Jonsson - 5 november 2010 19:26

      Aaa precis förlåt att jag inte har bloggat som jag lovade:( Men jag har liksom inte haft tid och jag känner aldrig att jag vill blogga längre, de har jag skrivit förrut också för de äe ju så. Men nu ska jag försöka skärpa mig och börja om på nytt! Så ta och kommentera nu så jag kan komma igång:D Nu kommer lite bilder bland annat från när stina fyllde år - onsdag 3 novemberg:)<3

 

    

Stina fick riddarkläder precis som hon önskade tror ni hon vart glad?:D hon fick såklart en massa andra saker och blandannat

denna hund

Nästan lika stor som henne själv:P

   

Pappa stod för tårtorna:)<3

 

På kvällen skulle jag till stallet och studiebesök med alla där till ''atg-kliniken'':) Så jag gjorde fiskbensfläta på mig själv då ville amanda också ha det så då gjorde jag en på henne också:) Asså jag typ älskar fiskbensflätor:D:D:D<333

 

Slutligen lite ''övriga'' bilder:)

 

       

 

avTio;D heheh vad tror ni de betyder??;)      

Presentation


Namn: Elsa Jonsson
Ålder: 13 snart 14
Bor: Sundsvall
Gör: Lever mitt liv och går i skolan
Intressen: Blogga, shoppa, stallet mm..

FÖLJ MIN BLOGG!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Är min blogg bra?
 JA!
 NEJ!
 De är första gången jag läser den, så jag vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards